RSS

Pages

4 Şubat 2013 Pazartesi

ÇİKOLATALI KURABİYE

Abdurrahmân bin Avf -radıyallâhu anh- Peygamber Efendimiz'in Allâh'ın ikram ve ihsanlarına karşı şükründeki inceliğini gösteren diğer bir hâdiseyi şöyle anlatıyor:

“Bir defâsında Resûlullâh -sallallâhu aleyhi ve sellem- mescidden çıkmıştı. Ben de onu hissettirmeden tâkip ettim. Bir hurma bahçesine girdi. Kıbleye karşı durarak secdeye vardı. Secdesini o kadar uzattı ki, vefât etti sandım. Hemen yanına vardım, eğilip yüzüne bakmaya başladım. Başını kaldırdı ve:

«– Ne oldu ey Abdurrahmân?» diye sordu.

– Yâ Resûlallâh! Secdeyi o kadar uzattınız ki vefât ettiniz diye korktum ve hemen yanınıza geldim, dedim. Resûl-i Ekrem Efendimiz:

«– Bahçeye girdiğimde Cebrâil ile karşılaştım. Allâh Teâlâ'nın şöyle buyurduğunu müjdeledi; “Kim sana selâm verirse ben de ona selâmet veririm. Kim sana salavât getirirse, ben de ona salât ederim. (Bunun için Rabbime şükür secdesi yaptım) » buyurdu.” ( Hâkim, I, 344 )





MALZEMELER:

. 80 gr lık 2 paket bitter çikolata
. 2 yumurta
.3 yemek kaşığı süt
.1 yemek kaşığı kakao
.2 yemek kaşığı tereyağ
.yarım su bardağı şeker
.2 su bardağından biraz az un
.pudra şekeri
.kabartma tozu
.vanilya
önce bitter çilolatalar, kakao ve tereyağ ısıya dayanıklı bir kaba alınır benmari usulü eritilir.( tencerede su kaynatılır çikolataların olduğu kap tencerenin üzerinde yani buharında eritilir.)
ve soğumaya alınır.
Diğer yandan yumurta ve şeker çırpılır. üstüne çikolata karışımı dökülür. ve diğer malzemeler karıştırılır. karışım 3-4 saat buzdolabında bekletilir. fazla un karıştırmamak lazım tariftekinin dışında. çünkü dolapta katılaşıyor karışım. dolaptan alıp şekil verip pudra şekerine batırıp tepsiye dizilir. 10- 15 dk pişirilir.  AFİYET OLSUN...


Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM