RSS

Pages

11 Şubat 2013 Pazartesi

FELLAH KÖFTE

Hz. Peygamber (sav) buyurdular ki: "Sizden biri içiyle dışıyla Müslüman olursa, yaptığı herbir hayır en az on mislinden, yedi yüz misline kadar sevabıyla yazılır. İşlediği her bir günah da sadece misliyle yazılır. Bu hal, Allah'a kavuşuncaya kadar böyle devam eder."
YENİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI BUGÜN BAŞLADI. TÜM ÖĞRENCİLERİME VE ARKADAŞLARIMA HAYIRLI UĞURLU OLUR İNŞALLAH. YARIYIL TATİLİNİN BİTMESİYLE APARTMANIMIZ ŞENLENDİ:)) OKULUN LOJMANINDA OTURDUĞUMDAN TATİLDE HİÇ KİMSE KALMADI. NE OKULUN BAHÇESİNDE NE DE APARTMANDA. ÇOK ŞÜKÜR TATİL BİTTİ DE ARKADAŞLARIMA KAVUŞTUM. BANA KIZACAK HERKES AMA BENİM İÇİN SIKICI GEÇTİ TATİL. GELELİM FELLAH KÖFTEYE; BİRAZ ZAHMETLİ BİR KÖFTE AMA GÖRÜNÜŞÜNDEN DE ANLAŞILACAĞI GİBİ DEĞİYOR YAPMAYA.

MALZEMELER:
. 3 SU BARDAĞI KÖFTELİK BULGUR
. 1 YUMURTA
. 1 SU BARDAĞI UN
. 1 SOĞAN
. 1 KAŞIK SALÇA
. 1 TATLI KAŞIĞI TUZ
. 2 SU BARDAĞI SICAK SU
SOSU İÇİN;
. 2 KAŞIK ZEYTİNYAĞI
.3 DOMATES
. 2 BİBER
. 3 SARIMSAK
. 1 KAŞIK SALÇA(BİBER SALÇASI KULLANDIM BEN)
. PUL BİBER, NANE
YAPILIŞI;
. BULGURLARI YOĞURACAĞINIZ KABA ALIN
. ÜSTÜNE SICAK SUYU DÖKÜN VE 15-20 DK BEKLETİN.
. BEKLEYEN BULGURLARIN ÜSTÜNE TUZU,YUMURTAYI VE SALÇAYI KOYUN.
. YOĞURMAYA BAŞLAYIN.
  . BİRAZ YOĞURDUKTAN SONRA ÜZERİNE SOĞANI RENDELEYİN, UNU KOYUN. . TEKRAR YOĞURMAYA BAŞLAYIN.
. 20-30 DK YOĞURULACAK.
. KÖFTE KIVAMINA GELİNCE AVUÇ İÇİNDE YUVARLAYIP ORTASINA PARMAK BASIN. . SICAK SUDA MAKARNA HAŞLAR GİBİ 10 DK KADAR HAŞLAYIN.
SOSU İÇİN,
. ZEYTİNYAĞI TAVAYA ALINIR.
. ÜSTÜNE BİBERLER ALINIR. PİŞTİKTEN SONRA DOMATESLERİ KOYUN. . DOMATESLER PİŞTİKTEN SONRA SALÇA, SARIMSAK VE BAHARATLARI KOYUN. VE KÖFTENİN ÜZERİNE DÖKÜN. YOĞURT İSTEĞE BAĞLIDIR. AFİYET OLSUN...
VAN ' DAN HEDİYE GELDİİİİİİİİİİİ YARIYIL TATİLİNDE YANLIZ KALSAMDA GELEN HEDİYELER SÜPER. ANTALYA'DAN PORTAKALLAR, VAN'DAN AYNA, GİRESUN'DAN FINDIKLAR. HERKESE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. VAN' DAN BU ÇOK GÜZEL EL İŞLEMESİ AYNAYI GETİREN ARKADAŞIM CEYLAN' A ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

8 yorum:

tugba güngör dedi ki...

Sonunda bu güzel yemeklerden ben de yiyebilecegim çok güzel olmustu ellerine sağlıkkk :)

Unknown dedi ki...

afiyet olsun canım herzaman

Adsız dedi ki...

aaahhh ah tuğba bize de maklube yapacaktı sözde koskoca 15 gün geçti bir şey göremedik keşke sen de gelseydin yasemin buraya:(((

Adsız dedi ki...

adsız yazdı ama ben yasemin:)))

Unknown dedi ki...

neden yapmamış acaba. burda bize yapıyo valla:))
gelmiyomusunuz kandıraya gelin ben yaparım maklube size

Adsız dedi ki...

valla bizi oyaladı iki hafta yapcam yapcam dedi kandırdı gitti kandıraya :) tuğbanın görev bitmeden gelcez inşallah sen bari yapıver o zaman:)

fotoseyhan dedi ki...

Afiyet olsun diyorum her zamanki gibi, daha ne diyeyim?

Unknown dedi ki...

yaparım ne demek. tuğbayıda çağırmayız:)) gelin ya yağmur hanımla tanışalım o kadar çok dinliyorum ki tuğbadan yanımızda gibi sanki. teşekkür ederim seyhan hocam

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM