RSS

Pages

13 Şubat 2013 Çarşamba

BAYAT EKMEKLİ PATATES KÖFTESİ

Çardaklı ve çardaksız bağları, hurma ağaçlarını, meyvesi muhtelif ekinleri, birbirine benzeyen ve benzemeyen zeytinleri ve narları meydana getiren de O’dur. (Herbiri) meyve verdiği zaman meyvesinden yiyin ve hasad edildiği gün hakkını (öşrünü) verin ve (O’nun rızâsı dışında harcayarak) isrâf etmeyin! Çünki O, isrâf edenleri sevmez. [En'am 141
 
 
 
 
 
 
        Dünyada açlıktan ölen çocuklar varken bizim ülkemizde hegün milyonlarca ekmek çöpe gidiyor. öyle bir toplumuz ki ekmek biraz yumuşayınca 'ben bunu yemem' 'ben taze ekmek seviyorum' cümlelerini hepimiz hergün duyuyoruz. Sabahtan akşama kalan ekmekler çöpe gidiyor. dünyada bir yudum su bulamayıp, bir parça ekmek bulamayıp açlıktan ölen çocuklar varken bu şımarıklığı anlayamıyorum. ekmekleri değerlendirecek o kadar çok yöntem var ki lütfen çöpe atmayalım.

Malzemeler:
. 4-5 patates
. yarım bayat ekmek
. 1 kaşık salça
.4-5 kaşık sıvı yağ
. kuru soğan
. maydonoz
. pul biber, kimyon, karabiber
. limon veya nar ekşisi

Yapılışı:
. patatesleri haşlayın. bir kaba alın ve ezin.
. bayat ekmeği rondoda çok ince hale gelecek şekilde çekin. patateslerin üzerine dökün.
. sıvı yağı tavaya alın üzerine yemeklik doğradığınız soğanı koyun.
. soğan piştikten sonra üzerine salça ve baharatları atın.
. pişen sosu patatesin üzerine dökün ve karışımı yoğurun.
. şeklini verin. AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM