RSS

Pages

16 Ağustos 2013 Cuma

BUZLUĞA FASULYE NASIL KONUR

HAYIRLI CUMALARINIZ OLSUN
Fasulye buzlukta nasıl saklanır?
   Derin dondurucuda fasulye nasıl saklanır?





             Muhakkak çoğunluğunuzun bildiği bir şeydir buzluğa fasulye konulması. Ama mutfakla yeni tanışanlar için hatırlatma diyelim. Kış ayları malum sebze bol olmuyor. Buzluğa koyduğum her şey benim için kurtarıcı niteliğinde. Sebzelerin kurularını da çok seviyorum aslında. Her sene fasulye,dolmalık biber, patlıcan kuruturum. Aklınızda olsun fasulye kurutması da çok lezzetli olur. Ama her yerde kurumuyor maalesef sebzeler. Nemli ortamlarda kurumaz. Ben genelde annemler de (Sivas'ta) kurutuyorum. Oturduğum yerde Kocaeli de kuruması mümkün değil. Geçen yıl arkadaşım dolmalık biberleri Antalya da kurutmaya çalışmıştı ama pek başarılı olamadı.

 MALZEMELER;
.FASULYE
.DOMATES
.YEŞİL BİBER


       MİKTARI SİZE KALMIŞ KAÇ KİLO YAPMAK İSTERSENİZ ARTIK. BİZ İKİ KİŞİ OLDUĞUMUZ İÇİN POŞETLERE 1 KİLODAN AZ KOYUYORUM. KALABALIK AİLE İSENİZ DAHA FAZLA KOYABİLİRSİNİZ.
.SADECE YAPMANIZ GEREKEN FASULYELERİ TEMİZLEYİN.
.ELİNİZLE VEYA BIÇAKLA DOĞRAYIN.TENCEREYE KOYUN.
.1 KİLO FASULYEYE 2-3 DOMATES GELECEK ŞEKİLDE DOĞRAYIN. FASULYELERİN ÜZERİNE KOYUN.
.YİNE 1 KİLO FASULYEYE 5-6 YEŞİL BİBER GELECEK ŞEKİLDE DOĞRAYIN VE HEPSİNİ KARIŞTIRIN.
.10-15 DAKİKA KENDİ SUYUNDA HAŞLANDIKTAN SONRA SOĞUMAYA BIRAKIN.
.BUZDOLABI POŞETLERİNE KOYUP HAVASINI ALIN. 
.POŞETİN AĞZINI BAĞLAYIP BUZLUĞA KOYUN.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM