RSS

Pages

5 Haziran 2013 Çarşamba

MİRAÇ KANDİLİ

MİRAÇ KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
Bu gece, peygamberimizin bütün insanlığı temsilen
Cenab-ı Hakkın yüksek huzurana kabulü anlamına gelen Miraç Gecesidir
Arapça'da merdiven, yukarı çıkmak, yükselmek anlamlarını dile getirir. İslam'da Hz. Peygamber (s.a.s)' in göğe yükselerek Allah'ın huzuruna kabul edilmesi olayı. Mirac olayı hicretten bir yıl ya da onyedi ay önce Receb ayının yirmi yedinci gecesi gerçekleşir. Olayın iki aşaması vardır. Birinci aşamada Hz. Peygamber (s.a.s) Mescidül-Haram'dan Beytü'l-Makdis'e (Kudüs) götürülür. Kur'an'ın andığı bu aşama, gece yürüyüşü anlamında isra adını alır. İkinci aşamayı ise Hz. Peygamber (s.a.s)'in Beytü'l-Makdis'ten Allah'a yükselişi oluşturur. Mirac olarak anılan bu yükselme olayı Kur'an'da anılmaz, ama çok sayıdaki hadis ayrıntılı biçimde anlatılır.

Hadislerde verilen bilgiye göre Hz. Peygamber (s.a.s), Kâbe'de Hatim'de ya da amcasının kızı Ümmühani binti Ebi Talib'in evinde yatarken Cebrail gelip göğsünü yardı, kalbini Zemzem ile yıkadıktan sonra içine iman ve hikmet doldurdu. Burak adlı bineğe bindirilerek Beytü'l-Makdis'e getirildi. Burada Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa ve diğer bazı peygamberler tarafından karşılandı. Hz. Peygamber (s.a.s) imam olarak diğer peygamberlere namaz kıldırdı.  Bakara suresinin son ayetleri verildi ve beş vakit namaz farz kılındı. 


MEYVELİ KEK



       CUMARTESİ AKŞAM SEMİHA GEÇ SAATTE GELİNCE YEMEK YEMEDİ. BARİ KEK YAPALIM DEDİK. EVDE NE VAR NE YOKSA KEKİN İÇİNE KOYMAYI ÇOK SEVERİM. BUZDOLABINDA NE MEYVE VARSA ÇIKARDIM. SEMİHA'' BU KEKTEN İLK DEFA YİYCEM NASIL OLCAK ACABA?'' BEN;''BENDE İLK DEFA YİYCEM?'' :))   AMA ÇOK EĞLENCELİ DOLAPTAKİ BÜTÜN MEYVELER İLE KEK YAPMAK. BU SIRALAR PAZAR DA MEYVELER COŞTU. PAZARA GİDİNCE MEYVEDEN GÖZÜNÜZ DÖNEBİLİYOR. PAZARA GİDİP BÜTÜN MEYVELERDEN ALIP YEMEKLİK HİÇ BİR ŞEY ALMADAN GELEN VE AÇIKLAMASI SADECE ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLARDI OLAN KOCALAR VAR:)) SİZ MEYVELİ KEK YAPIN DERİM BEN BAŞKA BİR ŞEY DEMİYORUM.


MALZEMELERİ;
.3 YUMURTA
.1 SU BARDAĞI ŞEKER
.YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ
.YARIM SU BARDAĞI SÜT
. 1 SU BARDAĞI MEYVE SUYU( OLMASA DA OLUR DENEMEK İÇİN KOYDUM BEN. GÜZEL OLDU. PORTAKALLI MEYVE SUYU KOYDUM. MEYVE SUYU KOYMAYACAKSANIZ SÜTÜ 1 BARDAK KOYUN.)
.ALDIĞI KADAR UN(UNU ÖLÇMÜYORUM HİÇ BİR ZAMAN NE ÇOK KATI NE DE SIVI OLACAK)
.1 PAKET KABARTMA TOZU
.1 PAKET VANİLYA
.1 MUZ
.4-5 KAYISI
.10-15 KİRAZ
BAŞKA MEYVELER DE KULLANILABİLİR TABİ.

YAPILIŞI.
.YUMURTA VE ŞEKERİ KÖPÜRENE KADAR ÇIRPIN.
.SIRASIYLA YAĞ, SÜT, MEYVE SUYUNU KOYUN. KARIŞTIRIN.
.ARKASINDAN UN, KABARTMA TOZU VE VANİLYAYI KOYUN.
.EN SON KÜP KÜP DOĞRADIĞINIZ MEYVELERİ EKLEYİN.
.HANGİ KEK KALIBINDA YAPACAKSINIZ ONU MARGARİN İLE YAĞLAYIN VE KEK HAMURUNU DÖKÜN.
.ÖNCEDEN ISITTIĞINIZ 180 DERECEDEKİ FIRINDA PİŞİRİN.
.KEK PİŞİRİRKEN ÖNCEDEN FIRINI KESİNLE ISITIN VE İLK 20 DAKİKA AÇMAMAYA ÖZEN GÖSTERİN.

AFİYET OLSUN....


Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM