RSS

Pages

2 Nisan 2013 Salı

EBEGÜMECİ


Güneş açınca bütün yeşillikler ne de güzel oluyor. cumartesi pazara gittim. Ne kadar çok bilmedim ot varmış. deliler gibi yeşillik aldım. Taze sarımsaklar, soğanlar, tere, roka, marullar, kazayağı, ebegümeci...ve adını aklımda tutamadığım bir çoğu.  tabi biz madımaktan başka ot bilmediğimiz için:)) coştum ben otların arasında. hepsinin yapımı ilginç aslında:))) pazarda ki teyzelere sordum bütün otları tek tek nasıl pişirmem gerekiyor diye. Ama aldığım tek cevap vardı;'' yavrum işte haşliycen yumurta kırıp yiycen.'' başka pişirme yöntemi yokmuş.:))





MALZEMELER;
.yarım kg ebegümeci
.3 dal taze sarımsak
.4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
.1 yemek kaşığı biber salçası
.4-5 yemek kaşığı nar ekşisi
.tuz

YAPILIŞI;
.haşlıycen işte yumurta kırıp yiycen:))) şaka şaka. ebegümeciyi çok fazla yıkayın.
.suda haşlayın. sapları yumuşayıncaya kadar.
.haşlanırken ebegümeci sosu için tavaya zeytinyağını koyun.
.üstüne sarımsakları,tuzu ve salçayı koyun.(sarımsakları ben havanda dövüyorum.ama doğrayabilirsiniz de)
.sosu hazır. haşlanan gömeçleri tabağa alın.üzerine sosu dökün.
.üzerine nar ekşisini dökün. soğuk yiyebilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM