RSS

Pages

28 Mayıs 2013 Salı

leyna' nın evi



     ZÜLFÜ LİVANELİ'NİN okuduğum ikinci kitabı. SERENAD kitatabını okumuştum geçen yıl. Leyla'nın evi Serenad kadar etkileyici değil ama 3 günde okuyup bitirdiğim bir kitap.
      Geçmişten günümüze İstanbul'dan insan manzaraları bulacaksınız. toplumun ön yargılarının, bakış açısının leyla'yı hayatta ne kadar yalnız bıraktığına tanık olacaksınız. leyla ile birlikte İstanbul'da yalının bahçesinde olmak isteyeceksiniz. manolya kokusunu duyacaksınız. yasemin kokusunu duyacaksınız. Belki de üstünüzden bir martı geçecek. Hikayesi klasik olsa da okuyup bitirdiğiniz de leylayı düşüneceksiniz. İstanbul'u düşüneceksiniz. İstanbul'da ki hayatlar arasında ki uçurumları göreceksiniz.
       Zülfü Livaneli'nin anlatım şeklini seviyorum. Akıcı, yalın, her yaşa hitap eden bir kitap. Zülfü LİVANELİ kitaplarını okumalısınız. SERENAD okunması gereken kitaplardan. MUTLULUK kitabını da okumuştum ama etkilendiğim ve aklımda kalan bir kitap olmadı.
     Arkadaşlarım ''bu kadar koşuşturmanın arasında nasıl kitap okumaya vakit bulabiliyorsun?'' diye her zaman sorar. Ama inanın okumak istediğiniz zaman okursunuz. Sadece günlük TV seyrinizden 1 saat çalarsanız istediğiniz kadar kitap bitirebilirsiniz. ve TV olayını azalttığınız zaman göreceksiniz ki aslında ne kadar çok vaktimiz varmış. çocuğumuzla ilgilenmeye, kitap okumaya, yemek yapmaya, ev temizlemeye, uzanıp dinlenmeye, yürüyüşe çıkmaya, bloğumla ilgilenmeye... hepsine okuldan geldikten sonra vakit ayırabiliyorum. sadece yapmanız gereken TV izlemeyi azaltmak.deneyin lütfen.

Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM