RSS

Pages

24 Haziran 2013 Pazartesi

EVDE SİMİT YAPTIM


Yer yüzünde gezip dolaşmıyorlar mı, böylece 
onların kendisiyle akledebilecek kalpleri ve işitebilecek kulakları oluversin? 
Çünkü doğrusu, gözler kör olmaz, ancak sinelerdeki kalpler körelir. (Hac Suresi, 46)









         

     Pazar kahvaltısında fırından yeni çıkmış simite kim hayır diyebilir ki. Zaten simit yapımı çok eğlenceli yapıp fırına verdiğinizde gerçekten çok mutlu oluyorsunuz. Belkide ben mutlu oldum. Yapın deneyin sizi de mutlu edecek mi? Tabi ilk yapış olduğundan şekli biraz acemice oldu. biraz daha ince yapabilirdim aslında.Ben hamurunu akşamdan yaptım. Kabardıktan sonra buzdolabına koydum. Sabahtan hamuru yapıp kabarmasını bekleyemiyorsunuz. Dolapta da hamura hiç bir şey olmuyor.

  SİMİT HAMURU İÇİN;
.1 Paket kuru maya
.4 su bardağı un
.1 çay bardağı sıvı yağ
.1 tatlı kaşığı tuz
.1 tatlı kaşığı şeker
.aldığı kadar su
. bütün malzemeleri karıştırıp hamuru yoğurun. dinlenmeye bırakın. en az 1 saat.

ÜZERİ İÇİN;
.Pekmez
.susam(kavrulmuş susam olacak benim susamlar kavrulmuştu)

.Hamuru cevizden daha büyük parçalara bölün.
.Böldüğünüz parçaları tekrar üçe bölerek resimde olduğu gibi uzun uzun hamurlar halinde üç parça olacak.
.üç uzun parçanın ucunu birleştirin birleştirdiğiniz taraftan tutun diğer elinizle yuvarlayın.
.uçlarını birleştirin.
.önce pekmeze sonra susama batırıp tepsiye yerleştirin.
.180 derecede pişirin.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM