RSS

Pages

27 Haziran 2013 Perşembe

KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI



Ben şehadet ederim ki Ebu Hüreyre ve Ebu Said (ra) Resulullah (sav)`ın şöyle söylediğine şehadet ettiler: "Bir cemaat oturup Allah`ı zikrederse, mutlaka melekler etraflarını sarar, Allah`ın rahmeti onları bürür, üstlerine sekine iner ve Allah onları yanında bulunan (büyük melek)lere anar."











                    İlk defa Adana' da kayınvalidemde ve Mehtap'ta(görümcem) yediğim kabak çiçeği dolmasını çok sevmiştim. Yani senede bir defa tatile gidince yeme şansı bulduğumuz kabak çiçeklerini dün Kandıra pazarında görünce havalara uçtum. İlk defa gördüm Kandıra pazarında. Eşime de çok büyük sürpriz oldu tabi.Bayılır kabak çiçeği dolmasına. Tabi Adana da ki kadar iyi yapabildim mi bilmiyorum ama beğenildi. Bahçesi olmayanlar için bulması biraz zor. Kandıra da olmayan şey yok demiştim daha önce şimdi bir kere daha onaylıyorum.
               Biz Tuğba ile biraz zor doldurduk. Herhalde bunlar böyle doluyor diyip devam ettik. Ama bu işin uzmanı Mehtapla yapılan görüşmelerde kabak çiçeklerinin akşama doğru kapandığını ve doldurmasının zorlaştığını öğrendik. Meğer bunları sabah doldurmak daha makbulmüş. Yani 2 kat emek verdik. Daha neler öğreneceğiz bakalım...

      içini normal dolma içi gibi hazırlayacaksınız.Buradan dolma içi tarifini alabilirisniz. DOLMA İÇİ



.içini hazırladıktan sonra kabak çiçeklerinin ağzını açıp içi doldurun. çok doldurmayın pişince dışına taşmasın.
.ağzını hafif bir şekilde büküp tencereye sık bir şekilde dizin. üzerini kapatmayacak şekilde az bir sıcak su koyup kısık ateşte pişirin.

.üzerine sos için,
.bir tavaya 1 çay bardağı zeytin yağı (veya tereyağı da olabilir.) koyun. üzerine 4-5 sarımsak rendeleyin.1 kaşık salça ekleyin.
.üzerine nane ekleyin. yağı yakmadan altını kapatın. ve kabak çiçeği pişerken tenceresinin üzerine sosu boşaltın.

AFİYET OLSUN...


Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM