RSS

Pages

25 Eylül 2013 Çarşamba

BAKICI MESELEMİZ, KÜRŞAD BEBEK, ZOR HAFTA VE PATATESLİ MANTI (HINGEL)

Resulullah (sav)`ı bir şey üzecek olsa şu duayı okurdu: "Ya Hayyu ya Kayyum, bi-rahmetike estağisu. (Ey diri olan, ey Kayyum olan Rabbim, rahmetin adına yardımım talep ediyorum)." Ve keza şöyle derdi: "Elizzu bi-ya-ze`l-celali ve`l-ikram." (Ya ze`l-celali ve`l-ikram)`ı devamlı söyleyin!

                    Çok yoğun, koşuşturmalı ve bir o kadar da yorucu günler geçirdim ve geçiriyorum. Geçen hafta okula başladığımı söylemiştim. Oğlumu bakıcıya bıraktığımı da. Geçen hafta Pazartesi ve salı(okulun ilk günleri) kabus gibi geçti resmen. Oğlum bakıcısına alışamadı. Hatta alışmaya bile çalışmadı. Kadıncağıza etmediğini bırakmadı. Sabahtan akşama kadar okul ve ev arasında mekik dokudum. Kadın sadece 2 gün dayanabildi ve bakamayacağını söyleyerek kaçtı. İlk bakıcısını kaçırdı.Kaldık öyle ortada. Çarşamba benim boş günümdü. perşembe, cuma eşim izin aldı geçen haftayı atlattık. Hafta sonu yeni bir abla bulduk beyefendiye. Neyse ki yeni ablası ile iyi anlaştı da baya rahatladım diyecektim ki. Ailemize geçen hafta katılan eşimin kardeşinin bebeğinin kalbinde sorun olduğunu öğrendik. Ameliyat olması gerekiyor Kürşad bebeğin. minicik bir şey nasıl ameliyat olacak. Allahım inşallah şifalar verir. Dualarınızı eksik etmeyin lütfen. Allah kimsenin çocuğunu hasta etmesin çok zor gerçekten. Zor günler inşallah düzelecek bebeğimiz.




Tatilde yapmıştım aslında bu mantıyı. yeni yayınlama fırsatım oluyor. Sivas yöresine ait bir mantı.




                HAMURU İÇİN,
.2 SU BARDAĞI SU
.1 TATLI KAŞIĞI TUZ
.1 YUMURTA
.ALDIĞI KADAR UN
.ÖNCE HAMURU YOĞURUN VE DİNLENMEYE BIRAKIN.

İÇ MALZEMESİ;
.2-3 PATATES
.1 KURU SOĞAN
.4-5 KAŞIK SIVI YAĞ
.BAHARATLAR, TUZ
.PATATESLERİ HAŞLAYIN. EZİN.
.SOĞANI ÇOK KÜÇÜK DOĞRAYIN VE BİR TAVA DA SIVI YAĞINDA KAVURUN ÜZERİNE PATATESLERİ KOYUN KARIŞTIRIN.
.BAHARATLARINI ATIN.
. HAMURU AÇIN. BİR ÇAY BARDAĞI İLE DAİRE ŞEKLİNDE KESİN. İÇİNE PATATESİ KOYUP KAPATIN.
.SUYU TENCEREDE KAYNATIN VE MANTILARI İÇİNE ATIP HAŞLAYIN.
.İSTERSENİZ ÜZERİNE SARIMSAKLI YOĞURT DÖKÜP YİYİN. İSTERSENİZ DE BENİM GİBİ TEREYAĞI DÖKÜP YİYEBİLİRSİNİZ.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM