RSS

Pages

23 Ekim 2013 Çarşamba

ZEYTİNLİ RULO POĞAÇA

FATİHA SURESİ
Bismillahirrahmanirrahim.
"Elhamdü lillâhi rabbil’alemin. Errahmânir’rahim. Mâliki yevmiddin. İyyâke na’budü ve iyyâke neste’în, İhdinessırâtel müstâkim. Sırâtellezîne en’amte aleyhim ğayrilmağdûbi aleyhim ve leddâllîn."
Anlamı : "Hamd, âlemlerin Rabbi, merhametli olan, merhamet eden ve Din Günü’nün sahibi olan Allah’a mahsustur. (Allahım!) Ancak sana kulluk eder ve yalnız senden yardım dileriz. Bizi doğru yola, nimete erdirdiğin kimselerin, gazaba uğramayanların, sapmayanların yoluna eriştir. "
Bir Kudsi Hadis’i Rasulullah (S.A.V) Efendimiz şöyle izah etmiştir.
 Kul Namazında:
  • Elhamdü li’llahi Rabbi’l-Alemin” dediği zaman
    Allahü  Teala:
    -”Bana hamd etti”
  • Kul ;
    -” Er-Rahmani’r-Rahim.” dediği zaman
    -Allahü Teala “Kulum,beni umumi ve hususi merhametle andıBana sena etti.” buyurur.
  • Kul; “Malik Yevmi’d-din” dediği zaman
    Allahü Teala ” Kulum ,beni tazim etti;Beni yüceledi.” buyurur.
Buraya kadar olan ayet-i kerimeler,kulun,Allahu Teala’ya hamd ve senasıdır.Buaradna sonraki ayetler ise kul ile ilğilidir
  • Kul ;  iyyake na’büdü ve iyyake nestein.” dediği zaman
    Allahü Teala; ” Bu benimle kulum arasındadır.İbadet bana,yardımda kuluma aittir.kulumun istediği verilecektir.” buyurur.
  • Kul; ” İhdina’s-sıratal’mustakim.Sırate’l-lezine en amte aleyhim,Gayri’l-mağdubi aleyhim vela’d-dallin.” dediğinde
    Allahü Teala ; “Bu istek kula aittir.Ona,istediği verilecektir.” buyurur.

ZEYTİNLİ RULO ÇÖREK 
ZEYTİNLİ ÇÖREK
ZEYTİNLİ POĞAÇA

                OĞLUMUN ERKEN UYUMASINI FIRSAT BİLEREK HEMEN BİR ŞEYLER PAYLAŞMAK İSTEDİM. BU ARALAR OĞLUMU UYUTMAKTA ZORLANDIĞIMIZ İÇİN İNTERNET AKLIMIZA BİLE GELMİYOR. BÜYÜDÜKÇE DAHA ZEVKLİ VE ÇOK DAHA YORUCU HALE GELMEYE BAŞLADI OĞLUM. UYUTTUĞUMUZ ZAMAN BİZDE BİTMİŞ OLUYORUZ. DİŞ ÇIKARIYOR SÜREKLİ BU DA DOĞAL OLARAK HUZURSUZ EDİYOR. ÖZELLİKLE GECELERİ UYKU YOK BANA.
            UZUN SÜRE ÖNCE YAPMIŞTIM ASLINDA BU ZEYTİNLİ RULOLARI AMA DEDİĞİM GİBİ PAYLAŞAMADIM. İSMİNİ BİLMİYORUM. TAMAMEN SPONTANE GELİŞMİŞ BİR ŞEYDİ. ZEYTİNLİ POĞAÇA VE AÇMA YAPMIŞTIM DAHA ÖNCE AMA BUNLAR DAHA LEZZETLİ OLDU. MİNİK MİNİK SEVİMLİ AYNI ZAMANDA.

HAMURU İÇİN MALZEMELER;
.1 SU BARDAĞI SU
.2 YEMEK KAŞIĞI SIVI YAĞ
.1,5 YEMEK KAŞIĞI ŞEKER
.1 TATLI KAŞIĞI  TUZ
.1 TATLI KAŞIĞI KURU MAYA
. ALDIĞI KADAR UN

İÇİ İÇİN;
.ZEYTİN EZMESİ
. ÜSTÜ İÇİN YUMURTA

YAPIŞI;
.HAMUR İÇİN ÖNCE BİR KABA SIVI OLAN ŞEYLERİ KOYUN.
.ÜZERİNE KURU MAYAYI KOYUN. ÜZERİNE YAVAŞ YAVAŞ UN KOYUN YOĞURUN.
.HAMURU DİNLENMEYE BIRAKIN. EN AZ 1 SAAT.
.ASLINDA HAMUR NE KADAR ÇOK KABARIRSA O KADAR İYİ OLUYOR TADI. VAAKTİNİZ VARSA 2 SAAT DİNLENDİRİN.
. HAMURU 3 PARÇAYA AYIRIN.
. 1 PARÇAYI MERDANE YADA OKLAVA İLE İNCE OLMAYACAK ŞEKİLDE AÇIN. ELİNİZLE BİLE AÇABİLİRSİNİZ ASLINDA. KALIN OLACAK ÇÜNKÜ.
.ÜZERİNE 2 KAŞIK ZEYTİN EZMESİNİ SÜRÜN VE RULO HALİNDE SARIN.
.BIÇAKLA KESİN VE TEPSİYE YERLEŞTİRİN.
.DİĞER HAMURLAR İÇİNDE AYNI ŞEYİ YAPIN.
.ÜZERLERİNE YUMURTA SÜRÜN VE 180 DERECEDE PİŞİRİN.

AFİYET OLSUN...



Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM