RSS

Pages

18 Aralık 2013 Çarşamba

BULGUR ÇORBASI

BULGURUN FAYDALARI
  • İlk olarak kuru baklagiller ile pişirildiğinde besin değerinin arttığı karşımıza çıkmakdır.
  • Bunun yanında bulgur içerisinde B grubu vitaminler, fosfor, demir ve potasyum bulunmaktadır.
  • Ayrıca özellikle hamile kadınların bulguru tüketmesi ve bu sayede folik asit oranını artırması uzmanlar tarafından ivedilikle tavsiye edilmektedir. Folik asit oranının artması bebeğin gelişimine olumlu etkiler sunacağından, gebe kadınların bulgur tüketimine ağırlık vermesi öncelikli bir konumda yer almaktadır.
  • Diğer yandan ideal bir bulgur tüketimi sayesinde kan düzeyinde ki dalgalanmalar tamamen yok edilmektedir.
  • Bunların yanı sıra kalp, damar ve bağırsak hastalıklarının giderilmesine yardımcı olan bulgur, sorunsuz bir yaşam için zemin hazırlamaktadır.
Son olarak bulgur konusunda dikkat edilmesi gereken bazı hususların da bulunduğunu söylemek istiyoruz. Potasyum açısından zengin bir besin olan bulgurun, böbrek rahatsızlığı olan kişiler tarafından kanda ki potasyum değerinin yüksek olduğu zamanlarda tüketilmesi tavsiye edilmemektedir. Ayrıca bulgurun mide şikayetlerinde artış göstereceğini de belirtmeden geçmeyelim.











       ÇORBA TARİFİ VERMEYE DEVAM. MALUM ÇOCUK OLUNCA EVDE HER GÜN ÇORBA OLMAK ZORUNDA. BİZİM DE İŞİMİZE GELİYOR KIŞ GÜNÜ. BU YIL PİRİNCİ HAYATIMIZDAN ÇIKARMAYA KARAR VERDİK. YEMEKLERİN YANINA BULGUR PİLAVI MI? YOKSA PİRİNÇ PİLAVI MI? DÜŞÜNÜRDÜM. AMA BU YIL NEREDEYSE HİÇ PİRİNÇ PİLAVI YAPMADIM. UZMAN DEĞİLİM BU KONUDA AMA BULGURUN DAHA YARARLI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. FAKAT BULGURUNUZUN DA DOĞAL OLMASINA DİKKAT ETMEK GEREKİR. BEN TATİL DÖNÜŞLERİNDE SİVAS'TAN KÖY BULGURU ALIYORUM. HİÇ PİRİNÇ KULLANMIYOR DEĞİLİM TABİ SARMALARA DOLMALARA MECBUREN KOYUYORUM. AMA YİNE YARISINI BULGURDAN YAPIYORUM. BU ÇORBAYI DA HER YAPTIĞINDA ANNEM ''ANNEANNENİN ÇORBASI'' DİYE YAPARDI. BEN DE ARTIK HER YAPTIĞIMDA ''ANNEANNEMİN ÇORBASI'' DİYORUM. ALLAH RAHMET EYLESİN.

MALZEMELER;
.  SU BARDAĞI BULGUR
. 1 ORTA BOY KURU SOĞAN
.1 ORTA BOY PATATES
.1 DOMATES(BU MEVSİMDE DOĞAL DOMATES YOK TABİ KONSERVELERİMDEN KULLANDIM.)
.1 YEŞİLBİBER
.1 KAŞIK SALÇA
.2 KAŞIK TEREYAĞ
.2 LİTRE SICAK SU
.ET SUYU
.TUZ,NANE, PUL BİBER, EKŞİ OLMASINI İSTERSENİZ SUMAK( ÇOK GÜZEL OLUYOR)
YEŞİL MERCİMEK KOYANLAR DA TERCİHE KALMIŞ.

YAPILIŞI;
.SOĞANI ÇOK KÜÇÜK DOĞRAYIN. PATATESLERİ MİNİK KÜPLER HALİNDE DOĞRAYIN.
.DOMATESİ VE BİBERİ ÇOK KÜÇÜK DOĞRAYIN.
.TERE YAĞINI TENCEREDE ERİTİN.
.İÇİNE SOĞANI ATIN. SOĞANLAR KAVRULDUKTAN SONRA PATATESLERİ VE YEŞİL BİBERİ ATIN.
.1-2 DAKİKA PATATES SOĞANLA KAVRULDUKTAN SONRA DOMATESİ KOYUN.
.YİNE BİR KAÇ DAKİKA DOMATESLER İYİCE KAVRULDUKTAN SONRA İÇİNE SALÇAYI VE BULGURU KOYUN.
.BAHARATLARI ATIN. ÜZERİNE HEMEN SUYUNU EKLEYİN. PİŞMEYE BIRAKIN.
.ET SUYU VARSA ATIN İÇİNE. TABLET ET SUYU DEĞİL EVDE YAĞTIĞINIZ ET SUYU.
.SUYU AZ GELİRSE EKLEYİN.
.EKŞİ OLMASINI İSTERSENİZ PİŞTİKTEN SONRA SUMAK VEYA NAR EKŞİSİ EKLEYEBİLİRSİNİZ.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM