RSS

Pages

12 Haziran 2013 Çarşamba

ASMA YAPRAĞI NASIL SAKLANIR



Dünya sevgisi her çeşit hatalı davranışların başıdır. Bir şeye olan sevgin seni kör ve sağır yapar.
HADİS-İ ŞERİF





          Kış hazırlığı yapmayı çok severim. özellikle çeşit çeşit konserveler, reçeller, erişteler yapmaya bayılırım. Elimden geldiğince bunları sizle paylaşmaya çalışacağım. Tabi kışı ağır geçen bir memleketin olunca kış hazırlıkları abartılı yapılır bizde. Birde Erzurumlu arkadaşım var onla beraber yaz boyunca kış hazırlığı yaparız. Sanki aç kalacakmış gibi. Sonra da kendimize güleriz. Ne yapalım anneden kalma alışkanlıklar. Ama kışın okuldan gelince yemek sıkıntısı çekmemek güzel. Dolaba fasulyeler, bezelyeler, bamyalar, asma yaprakları...çeşit çeşit konserveler...erişteler.. reçeller..turşular..yazın boş durmak yok.
      Bizde asma yaprağını taze bulmak zor.(Sivas'ta) Asma yaprağı olayı şöyle gelişir. Sonbaharda mahallelere Tokattan Salamura asma yaprağı satanlar gelir. ''Tokat yaprağı geldi hanımmmmmmmmm'' diye bağırır. O an yakalayan alır. yakalamayan bir daha ki geçen arabayı bekler. yaprak bazı sene güzel çıkar. Bazı sene kötü. Her sene kadınlar arasında muhabbeti yapılanlar arasındadır yaprak.  ''benim yaprak bu sene çok iyi'' ''yok kızzzzzz abooo benim ki çok kötü çıktı.'' :))) Hal böyle olunca balkonunun altında asma olması benim için ayrı bir zevk. Her gün balkondan bakıp seviyorum onları:)) Abartma diyeceksiniz ama seviyorum yapraklarımı. Allah'ın bize verdiği bütün sebzeleri, meyveleri, bitkileri seviyorum.


MALZEMELER:
.Konserve kavanozu ve yaklaşık 1 kilo asma yaprağı (tartmadım daha az da olabilir.)
.kaynatmak için su

YAPILIŞI;
.Yaprakların 4-5 tanesini üst üste getirip dörde katlayın. kavanoza yerleştirin.
.kavanoz dolana kadar aynı işlemi tekrar edin.
.bastıra bastıra yerleştirin yaprakları. boşluk kalmamasına özen gösterin. İçine yaprak dışında başka hiç bir şey koymayın.
.kavanozun kapağını kapatın.
.bir tencerede suyu kaynatın içine ters bir şekilde kavanozu koyun.1-2 dakika kaynatın.
.ters şekilde çıkarın. o şekilde 1-2 saat bekletin.
.kendi kendine sararmaya başlayacak.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM