RSS

Pages

16 Haziran 2013 Pazar

PRATİK YAŞ PASTA


HADİS-İ ŞERİF
Resulullah (sav) buyurdular ki: "Sidk insanı birr`e (Allah`ı razı edecek iyiliğe) götürür, birr de cennete götürür. Kişi, doğru söyler ve doğruyu arar da sonunda Allah`ın indinde siddik (doğru sözlü) diye kaydedilir. Yalanda kişiyi haddi aşmaya götürür. Haddi aşmak da ateşe götürür. Kişi yalan söyler ve yalanı araştırır da sonunda Allah`ın indinde yalancı diye kaydedilir."



     Canım arkadaşım Zeynep 'seni özledim sana geliyorum'' dediğinde saat 15:30 ve ne yapacağımı bilmiyordum. keki koydum fırına Zeynep geldi. ''valla Zeynep ne yapacağımı bilmiyorum. koydum ama keki uydurup yaparız bişeyler'' dedim. Özenmeden yapılan kekler ve pastalar inanın daha güzel oluyor.  O kadar özenip bezenip tarifler bularak yaptığım pandispanyalardan daha olumlu tepkiler aldım. bol bol meyve koyun içine. Tabi vaktiniz varsa dolapta en az yarım gün dinlendirin. Dinlenen yaş pasta her zaman daha güzel olur.


          KEKİ İÇİN;
.3 Yumurta
.1 su bardağı şeker
.yarım su bardağı sıvı yağ
.1 su bardağı süt
. 1 kabartma tozu
.1 vanilya
.aldığı kadar un

kreması için;
.1 paket vanilyalı crem ole
.1 paket krem şanti
.3 su bardağı süt

üzeri için ve içi için meyveler. ben kiraz ve şeftali kullandım. evde ne varsa diyelim artık.

KEKİN YAPILIŞI;
.3 Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpın.
.üzerine sıvı yağ ve sütü koyup karıştırın.
.üzerine diğer malzemeleri koyup çok katı olmayan bir kek hamuru elde edin.
.kek kalıbınızı margarin ile yağlayın.ve kek hamurunu dökün.
.180 derecelik önceden ısıtılmış fırında pişirin.

KREMANIN YAPILIŞI;
.Bir çırpma kabına crem ole, krem şanti ve sütü koyup çırpın.
.buz dolabında dinlenmeye bırakın.
.bütün meyveleri doğrayın.
.kekin daha yumuşak olmasını isterseniz pastayı yaparken keki 4-5 kaşık meyve suyu ile ıslatabilirsiniz.
.keki kesin kremanın yarısını keki içine sürün. üstüne meyveleri koyun.
.kekin yarısını üstüne kapatın. kremanın yarısı ile kekin üstünü kapatın. üstünü istediğiniz gibi süsleyin

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM