RSS

Pages

19 Haziran 2013 Çarşamba

PATLICANLI PİZZA


Resulullah (sav) buyurdular ki: "Size ümem-i kadime hastalığı sirayet etti: Bu, hased ve buğzdur. Bu kazıyıcıdır. Bilesiniz; kazıyıcı derken saçı kazır demiyorum. O dini kazıyıcıdır. Nefsimi kudret elinde tutan Zat-ı Zülcelal`e yemin ederim, sizler iman etmedikçe cennete giremezsiniz. Birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız. Birbirinizi sevmeye yardımcı olacak şeyi haber vereyim mi: Aranızda selamı yaygınlaştırın."
ÜLKEMİN BU ARALAR SEVGİYE İHTİYACI VAR. 
                 
                 Hafta sonu kahvaltısından kalma sucuk olursa evde hafta içi bir gün pizza yapılır. Dünde buzdolabını sucuğu açmak için açtığımda patlıcanları gördüm. sanırım http://www.birseninmutfagi.com/ adresinde rastlamıştım patlıcanlı pizzaya. Farklı olarak patlıcan ve soğanları kızarttım. Güzel bir tat oldu. Zaten ben patlıcan ve peynirin birleştiği tatları severim. patlıcan-kaşar da çok yakıştı.

              PİZZA HAMURU İÇİN;
.2 su bardağı un
.1 tatlı kaşığı kuru maya
.1 çay bardağı süt
.1 çay bardağı sıvı yağ
.1 tatlı kaşığı tuz
.1 çay kaşığı şeker

SOSU İÇİN;
.2 sarımsak
.1 kaşık salça
.kekik
.1 çay bardağı su

PİZZANIN ÜST MALZEMELERİ;
.1 patlıcan
.3-4 mantar
.1 kuru soğan
.1 yeşil biber
.1 kırmızı biber
üst malzemeleri isteğe göre aslında evde ne varsa.
.üstü için 100 gram kaşar

YAPILIŞI;
.Hamur malzemelerini karıştırıp katı olmayan hatta ele yapışan bir hamur elde edin.üzerini kapatın. dinlenmeye bırakın.en az 1 saat dinlensin.
.patlıcanları alacalı soyup yuvarlak dilimleyin.kızartın.peçetenin üzerine alın ki yağını çeksin.
.soğanları yuvarlak dilimleyin kızartın.
.mantarları ve biberleri yıkayın ve doğrayın.
.hamurun üstüne sos için bir tabağa sarımsağı rendeleyin üzerine salça,kekik ve suyu koyup karıştırın.
.ben tavada yaptım ama fırında da yapabilirsiniz.
.tavayı yağlayın. hamuru elinizle tavaya yayın. hamur elinize yapışıyorsa elinize sıvı yağ sürün yapışmayacaktır.
.hamurun üzerine salçalı sosu sürün.
.üst malzemeleri yayın.
.tavanın üstünü kapatın. kısık ateşte pişirin.10-15 dakikada pişiyor.
.ocağı kapattığınızda rendelediğiniz kaşarı koyun. tavanın üstü kapalı olursa erir.


AFİYET OLSUN...


Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM