RSS

Pages

13 Eylül 2013 Cuma

KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER KONSERVESİ VE DOMATES KONSERVESİ

HAYIRLI CUMALARINIZ OLSUN
           "Yavrum! Allah`a karşı (emir ve yasaklarına uyarak edebini) koru, Allah da seni (dünya ve ahirette) korusun! Allah`ı(n üzerindeki hukukunu) koru ki O`nu karşında (dünya ve ahiretin fenalıklarına karşı hami) bulasın -veya önünde demişti-. Bollukta Allah`ı tanı ki, darlıkta da O, seni tanısın. (Dünya ve ahiretle ilgili) bir şey isteyince Allah`tan iste. Yardım talep edeceksen Allah`tan yardım dile. Zira kullar, Allah`ın yazmadığı bir hususta sana faydalı olmak için biraraya gelseler, bu faydayı yapmaya muktedir olamazlar. Allah`ın yazmadığı bir zararı sana vermek için biraraya gelseler, buna da muktedir olamazlar. Kalemlerin mürekkebi kurudu ve sayfalar dürüldü. Sen, yakini bir imanla, tam bir rıza ile Allah için çalışmaya muktedir olabilirsen çalış; şayet buna muktedir olamazsan, hoşuna gitmeyen şeyde sabırda çok hayır var. Şunu da bil ki Nusret(i İlahi) sabırla birlikte gelir, kurtuluş da sıkıntıyla gelir, zorlukta da kolaylık vardır, bir zorluk iki kolaylığa asla galebe çalamayacaktır."
HADİS-İ ŞERİF

               Tatil bitmesinin en kötü yanı annemin yanından gelmem. Yoksa çalışmakla ilgili bir sıkıntım yok.10 yıldan fazladır dışarıdayım her yıl bir çok defa vedalaşıyorum annemle ama hala alışamadım. Her sene daha zordur ayrılmak. Tabi bu sene oğlumu bakıcı teyzesine bırakacağım için tatilin bitmesi çok çok daha zordu. İnanın bu tatil kadar stresli bir tatil geçirmemiştim. ''İyi bir bakıcı bulabilecek miyim?'' '' bakıcıya alışacak mı?'' '' nasıl davranacak oğluma?'' '' nasıl emanet edicem?'' offf bütün yaz boyunca aynı sorular sürekli aklımda tatilimi yaptım. Sorular daha bitmiş değil tabi ki. Bakıcı teyzemiz bugün 2. defa geldi. İlk gün daha kötüydü, hem oğluma hem bana. Çok ağlamış oğlum benim. Neyse ki okulum çok yakın gelebiliyorum sık sık. Bugün daha iyiydi en azından ağlamadı. Allahım inşallah vicdanlı insanlarla karşılaştırır oğlumu. Çalışan anne olmak çok zor maalesef. Onu bırakıp gitmenin vicdan azabını her zaman yaşıyorsunuz.
           Sivas'tan geleli 2 haftaya yakın oldu. geldiğimden beri bir yandan oğluma bakmaya çalışıyorum, bir yandan temizlik yapmaya çalışıyorum bir yandan da malum kış hazırlıkları. Kışı uzun geçen bir memleketiniz olunca kış hazırlıklarınız da uzun sürüyor. Yaz boyunca da önüme ne gelirse kuruttum:) turşular haricinde kışa hazır sayılırız:) közlenmiş kırmızı biber konservesi yaparım her sene hem yemekler de hem de kahvaltı da çok güzel gidiyor. Domates konservesi olmadan olmaz tabi. Kışın malum hiç domates almıyoruz eve. konserveler imdadıma yetişiyor. hem yemeklere kullanıyorum. Hem de menemen yapabilirsiniz.


KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER KONSERVESİ
MALZEMELER;
.2 KİLODAN 1 KAVANOZ ÇIKIYOR. BEN 2 KİLOYA GÖRE VEREYİM TARİFİ.
.2 KİLO KIRMIZI BİBER
.YARIM ÇAY BARDAĞI ZEYTİN YAĞI
.1 ÇAY KAŞIĞI TUZ
.1 TATLI KAŞIĞI SİRKE
3-4 SARIMSAK

YAPILIŞI;
.KIRMIZI BİBERLERİ TÜM ŞEKİLDE FIRIN TEPSİSİNE KOYUN FIRINDA KÖZLEMEYE BIRAKIN. PİŞİNCE KABUKLARINI SOYUN İÇİNİN ÇEKİRDEĞİNİ ÇIKARIN, YIKAYIN VE TENCEREYE KOYUN.
.SARIMSAKLARI SOYUN.
.BÜTÜN BİBERLER İÇİN AYNI ŞEYİ YAPIN. DAHA SONRA TENCERE ZEYTİN YAĞINI, TUZUNU VE SİRKESİNİ ATIN.
.4-5 DAKİKA KADAR KAYNATIN. KAVANOZA KOYUN VE AĞZINI KAPATIN. KONSERVE ŞEKLİNDE DE SAKLAYABİLİRSİNİZ HEMEN TÜKETECEKSENİZ BUZDOLABINDA DA SAKLAYABİLİRSİNİZ.


DOMATES KONSERVESİ;
MALZEMELER;
.5 KİLODAN 10 TANE YARIM KİLOLUK ŞİŞE ÇIKIYOR.
.5 KİLO DOMATES
.YARIM KİLO YEŞİL BİBER
.4-5 TANE KIRMIZI BİBER (İSTERSENİZ KOYMAYABİLİRSİNİZ.)
.1 SU BARDAĞI SIVIYAĞ


YAPILIŞI;
.DOMATESLERİ DOĞRAYIN VEYA ROBOTTA ÇEKİN. TENCEREYE KOYUN.
.BİBERLERİ DE AYNI ŞEKİLDE ÜZERİNE KOYUN.
.SIVI YAĞINI DA KOYUN. KAYNATIN.
.10 DAKİKA KADAR KAYNATIN. OCAĞIN ALTINI KAPATMADAN KAVANOZA KOYUP HEMEN AĞZINI KAPATIP TERS ÇEVİRİN. SOĞUYANA KADAR TERS ŞEKİLDE BEKLETİN.
.BİR TEPSİNİN İÇİNDE BEKLETİRSENİZ DAHA İYİ OLUR. ÇÜNKÜ BAZEN KAPAK TUTMAYABİLİYOR.


AFİYET OLSUN...



Hiç yorum yok:

Blog Listem

TAKİP ETTİKLERİM